vrijdag 28 september 2012

Mag ik jullie even voorstellen.....

En hier is ze dan, de verrassing. Klein, nog geen kilo groot, maar met nu al een tamelijk grote persoonlijkheid:
Haar naam is Lotus! Ze is sinds gisterenmiddag ons nieuwste gezinslid en heeft nu al het hele huishouden om haar pluizige pootjes gewonden. Het is nog enorm wennen, na Don, die mij zonder woorden begreep en we spreken nog niet dezelfde taal. Komt ook misschien omdat zij een Oosters ras is, want ze is een Tibetaanse spaniel.
Ze ligt, terwijl ik dit stukje intik, op mijn schoot, en dat is best lastig typen... En hoe is de afgelopen nacht gegaan? Super! Ze ging om kwart voor 12 het benchje in en sliep tot kwart voor 7, dat vonden we heel erg knap. Minder fijn is, dat ze absoluut niet gewend is om een halsbandje om te hebben, of aan het riempje te lopen, en ze heeft ook een vreselijke hekel aan lopen in nat gras. Het gevolg van dit alles is, dat ze weigert buiten haar plasjes en grotere boodschapjes te doen. Vanaf vanmorgen 7 uur is er nog niets gebeurt (eigenlijk ook wel knap). Wie er nog tips heeft, die zijn van harte welkom (het lijkt dan misschien wel meer op een hondenforum dan op een quiltblog, maar ik weet, dat er veel blogsters honden hebben). Wat hebben we tot nu toe geprobeerd: - lokken met iets lekkers: totaal niet in geinteresseerd - halsbandje om in huis: blijft uren krabbelen - om het uur buiten zetten : er gebeurt niets
Alle tips zijn meer dan welkom (en ze waren ook niet te vinden in mijn Martin Gaus-puppyboek). Verder nog even alvast excuses, dat ik de komende tijd niet zoveel tijd heb om te reageren op jullie blogs, maar dat hoop ik ooit in te halen, want het is niet zo, dat ik niet geinteresseerd ben, verre van dat. Maar mijn computer staat boven, en ik ben nu veel beneden, van- daar. Zo, nu ga ik weer even naar buiten met de kleine dame, eens kijken of er nog "wat" komt. Iedereen een heel fijn weekend!

29 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Oh Ageeth...ik ben sprakeloos....wat een dotje van een hondje.....kon het maar altijd zo blijven. Die foto tussen de stoel door, je smelt er van weg. Wat zul je daar een enorm plezier aan gaan beleven. Donnie hoef je niet te vergeten, maar hier bouw je vast ook een hele goeie band mee op.Over een band(je) gesproken, jammer dat de fokkers hem niet geleerd hebben aan een bandje te lopen, maar dat komt ook vast goed.

Debby zei

Wat een snoepie, Ageeth! Tja, tips heb ik niet echt, ik deed maar wat met mijn honden:-) In ieder geval maakt ze s'nachts geen herrie; kun je tenminste lekker slapen!

Groetjes Debby

Gert zei

Wat een liefie, heerlijk ^_^ Geniet ervan, en het zal vast in de toekomst beter gaan (goeie tips heb ik helaas niet, wij hebben katten die helemaal niet luisteren)

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat een droppie. Sommige honden vinden een tuigje prettiger san een halsband. Prachtig dat ze al meteen aangeeft dat ze niet in het natte gras wil, alleen heb jij er zo weinig aan. Hoe deden ze het dan waar ze vandaan komt?

Phebe and Jane zei

Van honden heb ik helaas geen verstand, maar ik kan wel zien dat dit een schatje is. Veel succes en plezier ermee!
Groetjes,
Marian

Tilly zei

Wat een dotje Ageeth, helaas heb ik ook geen verstand van honden, wel van katten, maar die luisteren ook niet, alleen als het zo uit komt. Misschien werkt een tuigje wel, mijn buurvrouw heeft er twee van dit ras en hebben altijd een tuigje aan.Kan het wel vragen aan haar of ze een idee heeft.
veel plezier met Lotus.

Annelies zei

Wat een lieverd ! Geniet ervan.

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk beestje, misschien moet je haar eerst even uit huis dragen en een eindje weg gaan, dan wil ze misschien wel teruglopen en hopelijk ook iets doen, misschien eerst een stoep met een randje groen ernaast?
Dat tuigje is denk ik ook een goed idee voor een pup.

Marijke zei

Gefeliciteerd met Lotus wat een mooie naam!
Ja het halsbandje dat moet even wennen maar.... gaat over....
Wij namen een piepbeestje mee wat hij leuk vond... echt lopen... doe je niet in het begin helemaal niet maar komt vanzelf!
Veel plezier met de kleine handenbinder!
groetjes Marijke

Marijke zei

En o vergeet het te vertellen na eten, drinken, slapen, spelen naar buiten je kan een beetje het buikje masseren dat doet een moederhond ook om de afvoer te stimuleren...
groetjes Marijke

Yvonne zei

Wat een dotje....daar wordt je toch gelijk verliefd op? Wat een heerlijke gezinsuitbreiding. Dat wordt wel druk met opvoeden en zindelijk maken maar ook superleuk natuurlijk. Geniet er van!

Rina zei

Ooooo, wat een schatje. Zij was het wachten vast meer dan waard. Ik kan helaas geen tips geven, ik ben meer een konijnen kenner. Maar zoals bij alle peuters... Geduldig volhouden en niet opgeven! Als ze over een paar weken gewend is kom ik een keer op kraamvisite.

sylvia zei

wat een moppie!! Ik dacht al van de week: dat wordt een hondje halen........;)
veel plezier met jullie nieuwe huisgenoot!
Wat betreft grote en kleine boodschappen kan ik je niet helpen: heb totaal geen verstand van honden.
geniet van je weekend, groeten, Sylvia

neeftje zei

Wat een schatje!!!! Echt een moppie!

Patricia zei

Wat een lief pluizenbolletje hebben jullie opgehaalt. En een toepasselijke naam Lotus. Leuk hoor. Ik kan je verder geen tips geven maar veel succes en geniet ervan. Het is gezellig dat ze al bij je opschoot kan zitten en als ze gewent is kan daar ook nog wel een handwerkje bij..

Groetjes en een fijn weekend

Patricia

ineke zei

Wat een dotje, helaas weet ik niets van honden opvoeden.Volhouden denk ik en veel plezier ermee. Groetjes ineke

marion zei

bij ons op de puppycursus heb ik een wijs ding geleerd, jij bent de baas e n jij hebt de langste adem wat betreft opvoeden. dus volhouden.
Zo lang gaan lopen als ze nu mag om het op gang te brengen en masseren, ander voedsel, royal canin misschien

marion zei

bijna vergeten het is een hondje om verliefd op te worden......

Guusje, zei

Wat is ze leuk. Kan me voorstellen dat je er helemaal weg van bent.

Rennie zei

Van harte gefeliciteerd. Wat een snoepie. Ik zei gelijk tegen mijn zoon ohhhhh die wil ik er ook bij. Tip van de week heeft in ieder geval bij ons resultaat gehad. Koop een puppietuigje. Een bandje om de nek benauwd. Dmv een tuigje kan je corrigeren zonder dat het pijn doet en voorkomt keelkanker. Bij ons was het eerste tuigje nog wat te groot maar toen heb ik er een lapje omheen gedraaid. Geniet er van. Het is 'even'. Zinderlijk maken, maar je krijgt zoveel loefde terug. Veel plezier er mee en wat een schitterende naam. Mijnglas- en eetssrvies is met een lotusblad!

lydia zei

Gefeliciteerd met je hondje lotus. Ik wens jullie heel veel geluk met haar toe.

Tilly zei


Hoi Ageeth, dit is het advies van mijn buurvrouw, misschien lukt dit:
==========

Poeh……….. ze zijn best eigenwijs!
Volgens mij is het inderdaad hetzelfde ras als onze hondjes. Ik zou het proberen door steeds als de band in beeld komt een koekje te geven en zo langzaam aan de band zien om te krijgen en dan weer een koekje. Altijd belonen. Als ze dat een poosje volhoudt zou het toch wel moeten lukken. Als hij het eenmaal gewend is kan dat koekje er misschien weer voorzichtig af. Meer hondenwijsheid heb ik niet in huis op dit moment.

Groetjes en wens haar succes! Anneke

===
succes Tilly

jolanda zei

AAAggghhhh wat een schátje!!!!
Wat zijn ze toch ook lekker eigenwijs zo klein als ze zijn hé? Ik ben heel benieuwd hoe je het 'probleem' gaat oplossen hoor. Volgens mij zou inderdaad zo'n tuigje wel eens kunnen helpen. Héél veel plezier met dit nieuwste gezinslid hoor.

Anoniem zei

Wat een schatje, ik kan begrijpen dat je er helemaal gek mee bent. groetjes Wilma

Nelleke zei

Hallo Ageeth ze is om op te eten wat een dotje en ik zelf vind het leuk dat ze nu al eigenwijs is.Daar zul je nog veel plezier aan gaan beleven.En natuurlijk veel van gaan houden.Gewoon je gevoel volgen wat het hondje betreft en alles komt zeker goed.Groetjes en veel plezier met Lotus.Nelleke

Heleni zei

Ach wat een lief 'dröpken'. Al kijkt ze al wel eigenwijs uit de oogjes.
Wat je zegt, ieder uur naar buiten was voor ons een goeie methode.
Heel veel plezier met haar.

Wilma zei

Ageeth, wat een schatje! Ik heb nog geen ervaring met puppy's mijn hondje komt over een paar dagen! Ik blijf je volgen! Succes, Wilma

Daniëlle zei

Wat een heerlijk dotje!!! Achhhh, daar raak je toch zeker niet mee uitgeknuffeld?! De boodschappen gaan vast en zeker al wat beter, joh, tijd doet wonderen, er is zoveel voor zo'n ukkepuk dat anders is dan waar het vandaan komt. Enne, voor je het weet trekt het aan de riem, ook weer niet alles, al je geduld verzamelen en lekker genieten! Liefs, Daniëlle

Daniëlle zei

Wat een heerlijk dotje!!! Achhhh, daar raak je toch zeker niet mee uitgeknuffeld?! De boodschappen gaan vast en zeker al wat beter, joh, tijd doet wonderen, er is zoveel voor zo'n ukkepuk dat anders is dan waar het vandaan komt. Enne, voor je het weet trekt het aan de riem, ook weer niet alles, al je geduld verzamelen en lekker genieten! Liefs, Daniëlle