donderdag 17 mei 2018

Rommelweekjes

De afgelopen weken (misschien zelfs wel maanden) waren rommelig,
gevuld met allerlei huis-tuin-en-keukenklusjes en er kwam weinig uit
mijn handen op handwerkgebied.
Het begon met een herinrichting van mijn quiltkamer, want mijn oude
bureautje had zijn beste tijd gehad. Bij het grote Zweedse warenhuis
een mooi, nieuw en veel groter bureau aangeschaft, en er bleek zelfs nog
plek over voor een snijtafeltje met een splinternieuwe, supergrote snijmat.
Gelijk maar even de kasten opgeruimd en opnieuw ingedeeld, dus voor
wat betreft mijn quiltkamertje ben ik er wel helemaal klaar voor!
Maar het ritme wilde nog niet echt komen, en ik was nog een beetje
"zoekende" naar een project, dat mij net zo zal gaan boeien als de
Palampore dat gedaan heeft. Niet, dat er niets meer in die kast lag, hoor...
We gingen een weekje naar het heerlijke huisje aan het Veluwemeer om
te genieten van dit uitzicht
En daar wapperde warempel zo maar, na een paar daagjes, een nieuw
blokje voor de Noah&Matilda quilt aan het strand!
Deze quilt blijft mij dus best wel boeien, en ik vind het appliceren van
de duidelijke belijning van de traditionele blokjes, in het simpele, klassieke kleurenpalet
heel fijn om te doen. Dus wordt dit zeker een project om mee verder te gaan!

Verder ben ik weer een dag in de week oppas-oma
op kleine Anne-Belle, en hoewel ze een heel zoete baby is, die nog veel slaapt,
heb ik dan toch niet de innerlijke rust om te gaan zitten appliceren (in de weten-
schap, dat dit vaak moet worden onderbroken).
En aan Lotus ligt het ook niet, want die maakt het prima, en je zou echt
niet zeggen, dat ze een paar maanden geleden zo ziek was.

Wat ik wel heb gedaan, is een schattig speldenkussentje maken, ontwerp
van Atelier Soed Idee, waarvoor ik het pakketje vorig jaar gekregen had
van jongste kind. Een fijn tussendoor-werkje met snel resultaat:
Ook nog heerlijk een dagje op stap geweest met lieve quiltvriendinnetjes
naar Quilt-it & Dotty in Overloon (blijft een heel eind rijden, wat echt
jammer is, anders kwam ik er zeker veel vaker), want daar kwamen de
Triplett Sisters (Kay en Lori Lee) met een lezing en show-and-tell van
adembenemend mooie sterrenquilts! Wat was dat genieten en wat kijk ik
nu al uit naar het nieuwe boek, dat zij volgend jaar gaan uitbrengen.
Foto's van de quilts maken was helaas niet toegestaan, maar wel begrijpelijk,
want deze quilts komen in dat boek.
Wel ging ik samen met de aardige en vrolijke Lori Lee en Kay op de foto,
en liet ik de boeken, die ik al van hen heb, signeren.
Het leverde mij ook een heerlijk tussendoor-werkje op: het begin van een
sterrenquiltje met paperpiece-diamantjes en in de hoekblokken komen
straks de John Hewson-vogeltjes in broderie perse-techniek. Dus wordt
dit mijn tussendoor-voor-bij-de-tv-of-visite werkje! Heel fijn om te doen
als je je niet al te zeer wilt concentreren.

Maar een groot, concentratie-vergend project zit er inmiddels aan te komen!
Ik ben helemaal uit de rommel-periode en ga me er volop mee bezighouden.
Alleen deze keer ga ik me niet alleen bezighouden met 1 project, maar ik
ga proberen om er aan 3 tegelijk te werken!!! Dat is volkomen nieuw voor
mij, en het zal de snelheid niet ten goede komen, maar de afwisseling wel!
Dit is alvast het prille begin van mijn grootste project, en in volgende
blogjes zal ik meer vertellen over de werkjes, die ik de komende maanden
zal gaan doen.

Iedereen alvast een  heel fijn weekend gewenst! Ik ga genieten van de
eerste bos pioenrozen; ze zijn er weer, en deze witte zijn favoriet!


18 opmerkingen:

christine zei

Oh wat een heerlijk rommel blogje ja soms héb je dat geen inspiratie of wel ideen maar niet de goede stoffen.. jaa dat kan .. een prachtig kleindochter. Waar je mag oppassen. Dat is zo fijn.
MAr nu je nieuwe project ben benieuwd..

quilting Jeannet zei

Heerlijk om weer even bij te lezen Ageeth, en aan drie projecten werken, joh, dat kan jij vast wel, zulke mooie projecten. Lotus wilde zeker niet op de foto helemaal boven, ze staat zo verdekt opgesteld onder de tafel, hahahaha. En ja, witte pioenen, die geuren ook zo heerlijk, ze heten ook iets van white lemon, ik heb ze nog niet gehaald, maar ben er ook dol op.

Annelein zei

Wat is het toch genieten van zo'n lief klein meisje... Anne-Belle is nog helemaal onwetend van de impact die ze heeft in jou leven...:)...

Je nieuwe project is al veelbelovend... Ook hier worden er meerdere quilts gestart... Omdat mijn hoofd zo vol zit...

Ik ben heel erg benieuwd naar die van jou... maar het worden vast stuk voor stuk weer juweeltjes...

Lieve groet,
Willeke

Annemiek zei

En dan schrijf je een blogje en dan blijkt dat je best wel veel gedaan hebt. Opruimen is ordenen ook in het hoofd zeggen ze wel eens. In ieder geval zijn er 3 projecten om aan te werken. Ik ben natuurlijk wel benieuwd wat dat nu gaat worden. Heerlijk genieten van de allerkleinsten het gaat allemaal zo snel. Goed weekend

Yvonne zei

Toe maar.... 3 projecten tegelijk! De rommelige tijd en het weinige quilten heeft misschien onbewust voor nieuwe inspiratie gezorgd. Ben benieuwd waar je je op gaat storten!
Je kleindochter is een wolk, zo heerlijk slapend, lief hoor. Lekker genieten van het oppassen!

Heleni zei

Zo, de asperges zijn op en nu tijd voor blogs en fb te lezen...
Ach dat mooie kleine babymeisje, altijd aandoenlijk een slapend kindje. Fijn dat je gaat oppassen op haar. Zo`n heerlijke tijd.
Je hebt lekker "gerommeld" de laatste tijd en toch eigenlijk veel gedaan. Heerlijk zo'n groot buro en ook je snijtafel, helemaal super!
Dat speldenkussentje is wel heel erg leuk geworden en je mooie blokje ook, wapperend in de wind.
Het belooft weer een mooi project te worden als ik zo naar de ster kijk van de onderste foto. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Je hebt groot gelijk dat je met een paar projecten bezig bent. De afwisseling vind ikzelf altijd fijn.
Naar Dorry rijden is dan wel een eindje weg, maar het is er altijd leuk en gezellig. Geweldige ontmoeting had je. Kun je weer leuk op terug kijken.
groetjes, Heleni

Lida zei

Wat heb je veel plannen en wat een schatje is je kleindochter! Geniet van je mooie kamertje en je steekjes. Groetjes
Lida

Mrs. Sutherland zei

Niks gedaan zeg je! Heerlijk op dat heerlijke kleine mensje gepast, steekjes gezet, plannen gemaakt, weg geweest, je kamer opgeruimd en opnieuw gemeubileerd, weg geweest.Dat noem ik niet niks gedaan hoor! Je nieuwe project is prachtig! Die andere ook, maar die grote lijkt me weer heel bijzonder te worden.
En wat je reactie bij mij betreft: ik hoefde zelf geen bloemen te kopen, want ik krijg van alle kanten bloemen, dus mijn huis staat vol. Zo lief!
Ik ga morgen al een dagje met mijn nieuwe baas op stap, dus ik wens je alvast een fijn weekeinde.
Groet van Mar

Tilly zei

Wat een lief meisje is het toch,dat wordt een feestje om ze zo van dichtbij mee te mogen maken de komende tijd.
Geweldig 3 nieuwe projecten,vind je grote ster een veelbelovend begin, veel plezier met je projecten.En een grote quiltkamer,ziet er heerlijk ruim uit.
groetjes Tilly

Ineke zei

Nou Ageeth, je hebt een prachtige kamer voor je spulletjes. Het kussentje van Simone is prachtig geworden, gisteren en vandaag was ik wat aan het zoeken in mijn kamer en meteen ook van alles opgeruimd. Ik heb ook verschillende borduurpakketjes liggen die eens gemaakt moeten worden.
Zo zeg, jij durft, 3 projecten tegelijk, ik wens je succes.
Fijn Pinksterweekend

KijkDaarIs zei

Wat heerlijk om te lezen.....het gevoel te hebben dat er niet veel uit je handen komt ....en als ik dan lees wat je allemaal hebt gedaan !!!!
Mooi allemaal ...heerlijk plannetjes....
en wat een lieverdje die Anne-Belle..
XXX

BezigeBijMirjam zei

Als ik dit blogje zo lees vind ik dat je best heel wat gedaan hebt. Het is heetlijk om aan verschillende projecten te werken, vind ik ook. Wat een lief meisje jullie kleine Anne-Belle. Heerlijk genieten van haar, zeker? 🤗

quiltingmieke zei

Piep
Oh wat fijn om te lezen weer!
Eerlijk in het voorjaar ligt
Alles hier ook op een lager (handwerk) pitje.. de tuin, grote schoonmaak in huis, de gezondheid die weer helemaal de mist in gaat..
Maar ook het heerlijke nieuws dat we toch nog ond eerste kleinkindje krijgen..
Wat een prachtfoto en baby natuurlijk op je blog!! Genieten!
Je kamer is tip-top klaar voor een beetje “actie” en jouw plannen lijken me top!
Beniruwd nr je volgende logje
Knuf

Anne Marieke zei

Je bent goed bezig, zo te zien. En inderdaad, niets doen ziet er bij mij heel anders uit ;)
Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe grote project. Spannend!

Het zal je best bevallen, de afwisseling. Zelf vind ik het heerlijk maar ik streef dan ook niet naar snelle affo's. Jij duidelijk ook niet.

Fijn Pinksterweekend gewenst.

Else zei

Zo ik ben weer helemaal op de hoogte van jou heerlijke bezigheden! Fijne oppas uurtjes op je mooie kleindochter en fijn dat het beter gaat met de kleine viervoeter. Geniet van je steekjes, ik vind alles MOOI wat je maakt. Dikke knuffel zwaaizwaai fijn weekend

Guusje, zei

Wat leuk om op je kleindochter te mogen passen. Het s een heerlijk meisje zo te zien. Aan het Veluwemeer is het altijd fijn weet ik. Mooi blok heb je gemaakt. En wat heerlijk een nieuwe opgeruimde kamer. Dat werkt zo lekker.

Pat zei

Your days are so filled with lovely doings not only in the sewing room but being a grandmother to such a sweet little one. The Noah and Mitilda block looks perfect and don’t you just love the Triplett’s Red and Green book - a lot of inspiration there too! Three cheers for having your sewing room in order and looking neat as a pin!

chinayadongnet zei

Youre so interesting! I don’t think Ive truly read through a single thing like this before. So wonderful to discover another person with genuine thoughts on this subject. Seriously. 한국야동

Please visit once. I leave my blog address below
야동
일본야동