woensdag 14 maart 2018

Schaamtelijk verwaarlloosd....

... heb ik mijn blog, want het is bijna 6 weken geleden, dat ik hier een
stukje plaatste. Maar het kwam er gewoon niet van, en het bloggen kost
toch best wel een hoop tijd, met foto's downloaden en vooral inspiratie
vinden om toch iets leuks neer te typen. En als je dan een periode heel
even erg druk bent met andere, prive-dingen, die veel aandacht en zorg
behoeven, dan schiet het er dus bij in.


De zorg en aandacht is de laatste weken vooral naar mijn lieve meisje
Lotus gegaan. Direct na de workshop Machinequilten zijn wij met haar
in het dierenziekenhuis in Utrecht beland, want ze had heftige pijn.
Uit de MRI-scan bleek dus, dat zij een hernia heeft, dus is die pijn heel
begrijpelijk. Gelukkig gaat het nu, een paar weken verder, met heel veel
rust en heel veel medicijnen, enorm veel beter met haar en zou je niet
meer zeggen, dat zij er een paar weken geleden zo slecht aan toe was.
Het blijft afwachten, maar momenteel wordt een operatie haar (en ons)
bespaard, gelukkig, en daar ben ik heel blij mee.

Maar jullie hadden nog een verslagje tegoed over mijn ervaringen
bij de Masterclass Machinequilten, dus dat ga ik nu even goed maken.

Het waren 3 geweldig leuke, gezellige, leerzame en intensieve dagen!
Ik had van mijzelf echt niet verwacht, dat ik het machinaal quilten zo
leuk zou gaan vinden, verstokt handquiltster als ik ben/was.
Monique is een heel geduldige, goede lerares met enorm veel ervaring.
Kijk maar eens naar haar werk:
Dat is toch echt ongelooflijk mooi?

We hebben 3 dagen hard geoefend, goed opgelet, aantekeningen gemaakt,
fouten gemaakt, geploeterd, maar vooral.... genoten! En na die 3 dagen
ben ik zeker niet ontevreden met het resultaat:

Dat genieten was het ook van de verrukkelijke, uitgebreide lunches, waarmee
wij werden verwend. Zeg nou zelf, dit is toch zalig:

Het was een openbaring, dat het quilten gewoon kon op mijn 27 jaar oude
Bernina, zonder bsr of computerbesturing. Het is zo goed bevallen, dat ik
mij heb opgegeven voor de vervolgcursus in het najaar, naturlijk weer
bij Monique en Marianne.
Ga ik nu al mijn quilts machinaal quilten? Nee, zeker niet! Er blijven
quilts, die ik echt nooit machinaal zal quilten, zoals de quilts, die ik
met de hand heb geappliceerd. Maar er zijn zeker quilts, die zich heel
goed lenen voor het machinaal quilten, zoals gebruiksquils of quilts,
die heel veel naadjes hebben, en bovendien zijn er met machinaal quilten
effecten te bereiken, die moeilijk met handmatig quilten te bereiken zijn.
Dus ik vind, dat machinaal quilten naast het handquilten een fijne extra
techniek is om toe te kunnen passen!

11 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Als het bloggen "moeten" wordt is het niet leuk meer denk ik zo. Maar wel leuk om weer wat van je te lezen. Ach, wat een zorgen om jullie hond. Fijn dat het weer goed met haar gaat. En wat kan je al mooi machinaal quilten na 3 dagen les. Is dat free motion quilten. Zonder transport? Fijne dag Ageeth. 🤗

Tilly zei

Wat een narigheid voor je hondje,nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.
O wat vind ik het leuk dat je van het machinaalquilten geniet,er is inderdaad zoveel mogelijk.Succes alvast
met de vervolgcursus.
Groetjes Tilly

Betsy's Quilt Blog zei

Wat een mooi resultaat van je workshop. Het klinkt als een gedegen cursus waar je wat aan hebt.
Fijn dat er weer een blogje is. Je werd gemist!

Marja zei

Vervelend dat het met Lotus zo slecht ging, hopen dat jullie het ergste gehad hebben nu.
Leuk om al die werkstukjes bij elkaar te zien!

Groet,

Yvonne zei

Leuk om weer eens een blogje van je te lezen Ageeth.
Arme Lotus, zo naar als je huisdier pijn hebt en je kunt zo weinig doen. Fijn dat de rust kennelijk genezend werkt. Hopen op volledig herstel voor haar.
Prachtig dat machinaal quilten dat je hebt geleerd. Ja, het is niet te vergelijken met handquilten. Ik heb ook zo mijn voorkeur. Sommige quilts lenen zich er voor en andere niet. Veel plezier mest oefenen!

Ineke zei

Ach, wat zielig, Lotus met zo'n pijn. Gelukkig gaat het beter! En het mag geen "moeten" worden hoor, want dan is het niet leuk. Ik heb ook eens een periode geen blogjes geschreven, komt vanzelf weer goed.
Wat een master in machine quilten, prachtig hoor! En dat je al zoveel leert, is toch geweldig!!!
Liefs, Ineke

Guusje, zei

Wat sneu voor Lotis maar wel fijn dat het nu beter gaat. Ik duim voor jullie dat het zo goed blijft gaan. Het machinequilten is zeker mooi als het maar niet zo erg is doorgequilt (dat is mijn meming) ik vind het verschrikkelijk als het zo platgequilt is . Jouw quiltwerk ziet er mooi uit net als van de lerares. Geweldig mooi.

Else zei

Och die arme Lotus, hopelijk gaat jullie nu de goede kant weer op met haar. En dat machinaal quilten is gaaf wat je schrijft sommige quilts kunnen dan heel goed hebben!! Pas goed op jezelf in de drukte, DIKKE knuffel Zwaaizwaai

quilting Jeannet zei

Wat is dat machinaal quilten geweldig mooi zo Ageeth, en wat je zegt, dat dat gewoon op een oudere naaimachine ook kan, maar is het niet de kunst van de meester die er achter zit? En dat zit bij jou wel goed!

Quibi zei

Fijn dat een operatie (nog) niet nodig was!
En wat ziet je machinaal quiltwerk er prachtig uit!! Daar ben ik best jaloers op. Ondertussen weet ik wel hoe het moet en dat het een kwestie van oefenen is! Succes en veel plezier

Phyllis zei

Oh, ik zie nu pas deze blogpost, wel een hele leuke. Niet voor wat betreft de hond, oh, ik hoop zo voor iedereen dat Lotus een operatie bespaard blijft. Bij het hondje van buren hier was dat wel nodig en hoewel dat prima gegaan is (ergens bij een dierenziekenhuis in Rotterdam) wil je daar toch niet aan denken. Dan maar snel kijken en denken aan quilts en wat een super cursus was dat zeg. Zulke mooie resultaten en zoals ik al gezien had, je hebt het meteen in praktijk gebracht. Zeker goed om deze techniek te beheersen, er komen voor jou, met nieuwe kleindochter, vast nog meer quilts aan die op deze manier gequilt kunnen worden, speel quilts... picknick quilts etc.