vrijdag 22 juni 2012

Gelukkig.....

.... word ik ervan, als ik zomaar een weekje tijd heb om veel creatief bezig te zijn, en dan vooral met appliceren, hoe kleiner, hoe fijner (er zijn weer wat bloemetjes bijgemaakt voor mijn lang-lopende-mandjes- project): .... en ook als je weer aan het borduren bent (ik ben aan mijn aller- eerste biscornu bezig) en je vindt bij 't Quiltgebeuren in Brielle zo'n schattig boekje vol met patronen voor biscornu's, speldenkussentjes en van die leuke hangertjes voor aan een schaartje ("scissor-fobs" heten die, geloof ik): .... en als mijn DH naar de supermarkt gaat om ijsjes en terugkomt met prachtige pioenrozen (hij neemt anders echt nooit bloemen mee): ..... en vooral als mijn DD en haar vriend met kleine Floor onverwacht een paar dagen eerder uit Toscane naar huis komen, gevlucht voor de extreem hoge temperatuur daar, en je ziet ze dan weer aankomen op het vliegveld: Helaas ging het ophalen van het vliegveld wel ten koste van een gepland gezellig quiltdagje, maar gelukkig had deze lieve quiltster er veel begrip voor, dat je als oma je kleinkind na 2 weken weer even lekker wil knuffelen. En dat dagje, dat gaan we zeker goedmaken! Allemaal een heel fijn weekend gewenst; dat het maar gevuld mag zijn met geluksmomenten, groot of klein!

15 opmerkingen:

Thea zei

Wat prachtig allemaal, je applicaties, het borduurboekje (smullen!)en natuurlijk je kleindochter! Geniet maar lekker.

Lida zei

Dat boekje heb ik niet gezien onlangs, anders was het zeker mee naar huis gegaan! En wat een schattige bloemetjes! Veel plezier met de steekjes en knuffel die kleintjes maar lekker, ze zijn zo snel groot!
Groetjes
Lida

Phebe and Jane zei

Wat een gezellig blogje! Leuk dat boekje met die patroontjes. Geniet maar lekker van je kleindochtertje dit weekend.
Groetjes,
Marian

jolanda zei

Wat een prachtig borduurboekje heb je gevonden zeg! Leuk werk zo'n biscornu hé? Laatst heb ik zelf ook mijn eerste gemaakt, maar ik denk dat het niet de laatste zal zijn. :-)
Die pioenrozen zien er ook schitterend uit... het zijn echt m'n lievelingsbloemen hoewel ik ze dit jaar nog helemaal niet gekocht heb. Ik mag wel opschieten voor ze er niet meer zijn.
En ja... een lief kleinkind om te knuffelen gaat voor alles. Geniet er maar lekker van.

Debby zei

Je hebt hard gewerkt in je "vrije tijd"! En als je kinderen weer veilig thuis zijn ben je als oma weer blij!

Groetjes Debby

Miny zei

Wat mooi geappliqueerd, leuke stofjes gebruik je er voor.

Groeten Miny

Rennie zei

Heerlijk he dat appliqueren. Ja ik heb de smaak nu ook echt te pakken. Vandaag bij De Quilthoeve weer een paar steekjes gedaan. Wat heerlijk voor je dat je je kids weer bij je hebt.

Tilly zei

Wat een leuk boekje, en kleindochter weer terug. fijn weekend toegewenst.
groetjes

Guusje, zei

Wat een leuk boekje lijkt me dit en wat een mooi applicatiewerk laat je zien. De pioenen zijn prachtig.

Plakhuis zei

Dat klinkt allemaal als heerlijk genieten. Je werkjes zijn prachtig!

sylvia zei

wat een prachtige applicaties, Ageeth!!!
Ik krijg er de kriebels van, maar praktisch is het voor mij nog niet te doen met lichtbak en tekenen enz enz!
Jammer, want ik wil zo graag verder met mijn Night before....
En wat heerlijk, je dochter thuis, maar gevlucht voor hoge temperaturen: ik doe net de kachel aan........:(
Leuk boekje, en pas op: biscornu's maken is zooooooo leuk!! Moet je ook nog eens die 15delige maken: staat op mijn blog en ik heb het patroontje, maar je kunt het ook gewoon met googelen vinden!!!
Groetjes, Sylvia

Marijke zei

Wat een leuk biscornu speldenkussentje zo fijntjes met die huisjes enig!
En ooo de mooie pioenrozen, daar krijg ik nooit genoeg van!
groetjes Marijke

jolanda zei

Hoi Ageeth,
Fijn te horen dat je mijn Scandinavian Christmas er mooi uit vindt zien! Om je vraag te beantwoorden:
Ik gebruik een linnen stof als ondergrond en ik ben heel tevreden over hoe het eruit ziet... past er erg goed bij. Het is alleen wel even een klusje om die rand te borduren, want ik tel het inderdaad uit. Omdat linnen niet allemaal gelijke draadjes heeft (er zijn dikke en dunne draadjes) heb ik even zitten puzzelen, maar het werd het mooiste toen ik de kruisjes over 2 draadjes in de breedte en 3 draadjes in de hoogte borduurde. Dan leken de kruisjes 'vierkant' als je begrijpt wat ik bedoel. Om de goede maat te krijgen, moet je wel even uitrekenen hoeveel kruisjes je moet borduren, want wanneer je het patroon precies aanhoudt komt de maat niet overeen.
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel en anders stuur je me even een mailtje... dan maak ik wel een foto die ik je op kan sturen waarop je het borduurwerk van dichtbij kunt zien. ;-)
groetjes, Jolanda

jolanda zei

Graag gedaan! Ik vergat overigens nog te zeggen dat je tussen elk kruisje steeds 1 draadje moet overslaan.
Succes met je proeflapje!
p.s. Ik vind inderdaad de kruisjes ook mooier dan het band dat ook wel gebruikt wordt.

sylvia zei

hallo Ageeth, maar even zo want je hebt geen actief emailadres.
de rollen van Fleur moest je kopen, de laatste twee en van de eerste hebben de patroontjes op haar blog gestaan en kon je ze downloaden!
op mijn blog is breirol 1 van deze patroontjes! Ik heb ze nog, dus je kunt altijd bij me aankloppen......
fijn weekend, groetjes, Sylvia