dinsdag 17 augustus 2010

Weekendje weg geweest


Afgelopen weekend zijn DH en ik er eens even tussenuit geweest.
Dat was eigenlijk hard nodig, na alle verdriet rond pap's overlijden, de
stress van de nieuwe zaak en het feit, dat we daardoor ook niet op
vakantie konden. En waar zijn we geweest? In dit hotel:

Het lag heerlijk in de bossen bij het plaatsje Almen, in de Achterhoek. En laat
het nu treffen, dat dit maar 17 km bij Zutphen vandaan is!
Dus we begonnen de zaterdag met een "aangeklede" koffie bij
"De Pelikaan", en daarna gingen we natuurlijk hier heen:

Bij binnenkomst was het eerste, dat opviel, deze beauty:

Veel van jullie kennen haar natuurlijk al, de Morrell-quilt, in bruikleen
gegeven door de Australische Di Ford. De quilt is echt giga-groot,
maar prachtig, vooral qua kleurstelling.
We werden allerhartelijkst ontvangen door Petra en Gerda en
terwijl DH aan tafel werd gezet met een kopje koffie, kon ik op
mijn gemak genieten van alle mooie "lappies". Vooral de collectie
wolletjes is om van te smullen en ook de collectie Lumiere de Noel
is meer dan prachtig.
En uiteraard ging er ook wat mee naar huis. Bij 't Quiltgebeuren
kocht ik al patroon en achtergrondstof en ja hoor, ook ik ben
gezwicht voor het patroon Scandinavian Christmas van
Lynette Anderson, waarvoor ik het volgende aanschafte:

De rest van de dag nog heerlijk gewinkeld in Zutphen, Doesburg
(jammer, dat Bep niet open was) en Lochem, een pannenkoek
gegeten en gewandeld in de bossen. De andere dag een bezoekje
gebracht aan Bronkhorst, lekker gelunched en weer rustig aan
naar huis gegaan. Het waren maar 2 dagen, maar het leek wel
een mini-vakantie!


1 opmerking:

quilting Jeannet zei

Wat een heerlijk weekendje Ageeth! het is je van harte gegund na al die dingen die je beschrijft. Ik geniet weer helemaal mee met het lezen van wat je deed, PP, die zalige winkel met die nare stofjes....Brrrr(LOL) en dan Bronkhorst, ook zoiets moois, vind ik zo,n leuk stadje, om het maar niet over Zutphen te hebben, de Pelikaan bewaar ik warme herinneringen aan,misschien....ooit.....na de pensionering......als Bep er dan ook nog maar zit. Voorlopig ga ik er in oktober een weekendje heen, alvst voorproeven...... Je stofjes die je gekocht hebt zijn heerlijk.

Groetjes, jeannet