donderdag 12 augustus 2010

Raw-edge machine-applique

Deze week een wel erg leuk blokje gemaakt voor de BOM
"Life is a celebration",  naar een ontwerp van Kellie Wulfsohn
van "Don't look now".
Het gaat via het principe van de raw-edge machine applique,
wat zoveel wil zeggen als met de naaimachine kort op het
kantje van het te appliqueren deeltje naaien, en dat een paar
keer vlak langs elkaar. Heel simpel! Ook hier weer met
verzonken transporteur en anti-slip-handschoentjes, net
als bij het free-motion quilten (zie vorige stukje).
Ik ben zelf erg blij met het resultaat, dat je in zo korte
tijd kan behalen:



En het totale aantal blokken voor deze quilt schiet dan ook al
aardig op:

1 opmerking:

quilting Jeannet zei

Ageeth, wat ben je toch een handigert! is dit met de featerweight gedaan of met de gewone machine ??? Ik vind ze heel erg mooi, die handschoentjes lijken me ook wel wat. Hee, ik wens je een heel fijn en vooral inspirerend weekend toe, maar dat gaat helemaal lukken denk ik maar zo.....hahaha ( heb nog niets gehoord)

groetjes, jeannet