vrijdag 30 juni 2017

Lief nieuws.

Het is heel lang geleden, dat ik iets op mijn blog heb geschreven, maar
mijn hoofd stond even niet naar handwerken, en al helemaal niet naar
stukjes schrijven op mijn blog...
Maar na een spannende, toch wel zorgenvolle periode, kan ik hier nu
vertellen, dat ik voor de 3e keer OMA ga worden!!!
Is me dat even lief nieuws, of niet?


Ergens rond de Kerst verwachten mijn jongste dochter en haar vriend
hun eerste kindje! Ik ben er blij mee, en vooral omdat de laatste echo's
(waar ik bij mocht zijn: spannend, maar zo mooi...) hebben laten zien,
dat het een gezond, klein mensje-in-wording is. Wij zijn allemaal
dankbaar en opgelucht.


Hoewel mijn hoofd nu eigenlijk staat naar "Ik-wil-een-babyquiltje-maken",
heb ik toch gewerkt aan de Palampore, en staat een groot deel van de blokken
nu aan elkaar.
Even de allereerste blokken uitleggen:
En dan aan elkaar zetten:
Zo leuk, dat al mijn "kleine projectjes" nu weer door mijn handen gaan,
en tezamen een geheel gaan vormen:





Wat ik niet van tevoren wist, is dat het echt een knoeperd van een grote
quilt is, die straks met gemak op ons bed gaat passen, wat eigenlijk
superleuk is!


Voorlopig ben ik er nog wel even zoet mee, temeer, omdat er nog 14
zij-driehoeken en 4 hoekpunten in broderie-perse en applicatie moeten
worden gemaakt. Dat wordt even doorbijten, vooral, omdat dat babyquiltje
er zeker moet gaan komen.
Mijn jongste dochter is namelijk zelf ook net begonnen met quilten,
aangestoken door mij natuurlijk (en ook de lesjes krijgt ze van mij,
dat is vanzelfsprekend), dus zal een lief, klein quiltje zeker worden
gewaardeerd.
Klein "probleempje" is alleen, dat mijn voorraadje voornamelijk
bestaat uit reproductie-stofjes, mijn grote liefde. Dus dat wordt eerst
eens even winkelen voor wat lieve pastelletjes, maar ook dat is een
heerlijk vooruitzicht!

Iedereen een mooi weekend gewenst!



18 opmerkingen:

Tilly zei

Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! En nu Maar wachten op de komst van een klein mensje.
Je quilt wordt prachtig.
Groetjes Tilly

Marja zei

Nogmaals van harte gefeliciteerd! Spannend allemaal hoor.
Je Palampore wordt echt heel erg mooi!

Groet,

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ook via deze weg nog een keer van harte gelukgewenst. Ik weet als geen ander hoe veel zorgen een moeder kan hebben.
Geniet er van, hopen dat alles nu goed gaat.
Liefs
Wietske

Anoniem zei

Heerlijk voor je ,gefeliciteerd de rust komt wel weer als alles een beetje gewend is.

Gr An

Judith zei

Gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! Echt super.

Guusje, zei

Alsnog gefeliciteerd wat een leuk nieuws. En wat wordt je quilt prachtig. Ik ga moegen even al je vakantielogjes lezen dat is er bijingeschoten ben benieuwd wat je allemaal hebt meegemaakt met de dames. En wat leuk winkelen voor pastelletjes. Lojkt me erg gezellig om dit met je dochter te kunnen doen.

ineke zei

Gefeliciteerd Ageeth, spannende tijden voor jullie. Je quilt wordt prachtig en een fijne afwisseling er tussendoor met het maken van een babyquiltje. Hoop dat je nu lekker kan genieten van alle leuke dingen die komen. Groetjes ineke

Yvonne zei

Ook via deze weg nogmaals de felicitaties. Zo fijn dat jullie nu kunnen gaan genieten van de komende maanden. Leuk dat je dochter het quilten ook heeft ontdekt want nog leuker dan quilten is samen quilten! Gaat helemaal goed komen met dat baby quiltje! Je blokken zijn fantastisch....as always! 💓

Phyllis zei

Wat leuk, van harte gefeliciteerd! Oma en een dochter en a.s. moeder die het quiltvirus aan het ontdekken is, wat een enorm gezellige tijd gaat dit worden. Geniet ervan!

BezigeBijMirjam zei

Va harte gefeliciteerd. Leuk hoor om weer oma te gaan worden. Het blijft een groot wonder. Wij hebben gisteravond weer opgepast op onze 3 kleinkinderen, 7 1/2, 5 1/2 en 1 1/2. En dan 's morgens met zijn allen op bed. Dolle pret! Altijd weer genieten.
Jouw quilt wordt prachtig, maar ik snap ook dat je staat te popelen om aan een babyquiltje te beginnen. En qua stofjes op dat gebied: de keuze is reuze! Fijn weekend verder!

Ineke zei

Nou Ageeth, nogmaals van harte gefeliciteerd!!! Ik geniet van verre met je mee, zo leuk, een nieuw leven en zo fijn dat alles goed gaat, na zovele weken in zorgen hebben gezeten.
Je quilt in wording ziet er geweldig uit, ondertussen lekker fantaseren hoe het baby-quiltje gaat worden.
Liefs, Ineke

Marianne zei

Van harte gefeliciteerd!! Wat heerlijk om nog een keer oma te worden:)
En je Palampore is werkelijk prachtig.
Groetjes, Marianne

Annelein zei

Wat een heerlijk nieuws....

conny's quilts en creaties zei

Van harte gefeliciteerd met dit blijde nieuws. groetjes, Conny

Phebe and Jane zei

Gefeliciteerd met dit blije nieuws!
Lieve groet,
Marian

Marijke zei

Gefeliciteerd met dit leuke nieuws!
fijne zomerse dag,
groetjes van Marijke

Debby zei

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap van Michelle! En nu maar eerst een quilt voor dit nieuwe mensje maken!

Dawn zei

A sweet soft pink baby Quilt sounds wonderful. You can dream of it as you stitch your broiderie perse!