zondag 26 april 2015

Ik ben er (meer dan) klaar voor!

We zijn er even heerlijk een midweekje tussenuit geweest, DH, Lotus
en ik, nu al weer meer dan een week geleden. Het was zalig even ont-
haasten in het huisje aan het Veluwemeer. We hebben genoten van
het mooie weer, korte uitstapjes gemaakt en lange wandelingen, al
dan niet op het strand. En 's avonds waren we lui voor de t.v.,
althans.... DH was lui voor de t.v., maar ik niet, want ik hou niet
van lui voor de t.v.
Nee hoor, doe mij maar een prutseltje met wat lapjes en draadjes!

En wat doe je dan, als je bijna naar de workshop van Irene Blanck
mag, en je hebt het patroon toch al in huis? Nou... blaadjes maken
voor het medaillon, omdat je zo graag wilt zien, hoe dat nou staat,
die blaadjes bij elkaar, in die - voor mij - toch wat anders-dan-andere
kleurtjes (en nee... ik heb ze nog niet vast-genaaid).
Ik ben best wel blij met het resultaat:
Geen reproduktiestofjes dit keer, hoewel ik die nog steeds prachtig
vind, maar heel veel effen lapjes, in zowel zachte, maar ook wat
hardere kleurtjes. Op de foto binnenshuis is jammer genoeg het
effect wat zachter, maar in het echt zitten er een paar "uitspringers"
tussen, en voor het eerst zit er zelfs oranje in!
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn, met heel veel effen erin, en
ook dat oranje, al zullen er zeker ook enkele printjes tussen komen.

Natuurlijk ben ik een braaf meisje, en heb het huiswerk ook helemaal
klaar. Heel veel biesjes in groen en bruin, aan kortere en langere stukken:
Ook nog maar wat cirkeltjes gemaakt, o-zo-handig om op voorraad
te hebben voor bijvoorbeeld bloemknopjes:




Nog maar 2 nachtjes slapen, en dan is het dus zover, de "Auntie Green's"-
workshop bij Aztec-Rose in Zwijndrecht.  Ik heb er zo'n zin in, die
2 dagen alleen maar quilt-dingen!!!

Omdat wij met vakantie waren vlakbij Nunspeet, stond een bezoek aan
de meer dan verrukkelijke quiltwinkel Stitchers Inn natuurlijk ook op
het programma, waar we weer zo hartelijk ontvangen werden door
eigenaresse Carmen. En moet je kijken, hoe de bandjes en kantjes, die
ik kocht, werden meegegeven op een aller-schattigst kaartje:
Het pakketje lieve stofjes ging ook mee, als achterkantje voor de
Kerst-ornamentjes, die ik ga borduren.
En ook een andere, meer dan bekende quiltwinkel werd nog bezocht.
Raden, waar deze vandaan komen:
Juist! We hebben ook nog een dagje in Zutphen rondgestruind, en
uiteraard "moet" ik dan naar het snoepwinkeltje van Petra Prins (ook al
heb je echt helemaal niets nodig, hoor  :)). Over snoepwinkeltje
gesproken: ze waren heerlijk, hoor, Gerda!!! Vooral DH kon ze zeer
waarderen en ik heb er nog net een paar kunnen redden voor op de
foto. Heel erg bedankt!!!

Nog een laatste foto, omdat ik een paar weken geleden ook nog een dagje
uit ben geweest met mijn jongste, naar de beurs in Rijswijk. Over het
algemeen vonden we het een klein beetje tegenvallen, en hadden we
de indruk, dat het allemaal wat kleiner was, maar we hebben ons enorm
vermaakt. En er is zelfs door jongste even geposeerd bij wat zij de mooiste
quilt vond:
Mijn eigen meisje-met-haar-(nep)parel-oorbel bij de zo bekende
"Girl with a pearl earring", weergegeven in stof! Binnenkort moet
ik haar een beetje gaan missen, want ze gaat op zichzelf wonen, met
haar vriendje, en over 2 weken wordt haar huis opgeleverd. Gelukkig
is het maar een paar straten hier vandaan, dus dat wordt nog vaak
even binnenlopen en mee-eten, denk ik.
Maar voordat we gaan klussen, eerst de workshop!!!
Jullie ook allemaal een heerlijke week gewenst!

15 opmerkingen:

Patricia zei

Het begin is er ...heel veel plezier met de cursus !
Groetjes Patricia

Unknown zei

Ageeth wat een mooie kleuren en de oranje ook geweldig, hoop dat het in het echt niet veel feller is ik vind juist dat poederige zo mooi. Je hebt al een lekkere voorsprong altijd fijn voor drukke tijden. Mooie stofjes voor bij de verzameling je kan er nooit genoeg van hebben. O jee je kind de deur uit...... ik zeg niks. Hele fijne dagen en geniet ervan, tot gauw veel liefs Petra

Tilly zei

Wat ben je al aardig opgeschoten, ben benieuwd naar de kleurtjes. tot dinsdag. groetjes Tilly

carina zei

Wat een heerlijke dagen ! En tja zalig even bij Carmen langs. En lekker geslaagd zo te zien. Ik ben zoooo benieuwd wat je allemaal gaat maken met die meters band en bladeren. Dus ik hou je in de gaten als jij natuurlijk wel wat op je blog ervan zet:) gezellig met je dochter op pad en wat een mazzel dat ze zo dichtbij gaat wonen. Ik moet maar afwachten wanneer de heren deze kant opkomen niets om het hoekje kijken. Maar leve internet daardoor kan je wat makkelijker contact leggen. Nou zoals ik al zei ik ben super benieuwd heel veel plezier op je cursus

ineke zei

Hoi Ageeth,
zo jij bent goed voorbereid. Wat een feest zeg. Het ziet er al heel spannend uit zo, ben heel benieuwd. Heel veel plezier bij de workshop. Lekker zo'n vakantie gecombineerd met die hele leuke winkeltjes. Fijne avond en succes met het klussen en gelukkig dicht in de buurt. Groetjes ineke

quilting Jeannet zei

Wat heb je je weer perfect voorbereid Ageeth, dat is aan jou wel besteed......het rijmt nog ook, mooi he dat oranje stofje? Ik vind het echt de mooiste van allen. Veel plezier met je workshop.

Heleni zei

Wat ik van Auntie Green vind weet je inmiddels Ageeth..... haha.
Pas dacht ik nog, na de little sparrow ga ik maar eens even niet meer appliqueren. Al zóóó veel gedaan de laatste tijd....en dan zie ik die ongelooflijk mooie tante Groen. Hellup!!!
Je bent in Zutphen geweest las ik. Inderdaad een gezellig snoepwinkeltje. Voor mij lekker dichtbij en Zutphen is een prachtige stad.
Ja dat wordt even wennen als je dochter straks niet meer thuis woont. Mijn jongens zijn al jaren het huis uit maar ik vergeet nooit de eerste dag dat ze niet meer thuis waren....
Ik wens je veel plezier met de workshops. Je hebt al een prachtig begin.

Every Stitch zei

Wonderful start to Auntie Green! you are so organised with your stems - what a lovely tin full of bias. The colours are beautiful. Beautiful red braid purchases - must look out for some here.

Lida zei

Leuk die kleurtjes en heerlijk als je alles mooi hebt voorbereid, kun je meteen aan de slag straks! Ja het was kleiner dan andere jaren en er hingen wel heel veel machinaal gequilte qquilts van Elly Prins, maar ach zo dag met moeder en kind kan toch niet stuk! Leuke foto van haar en die andere jongedame!
Fijne Koningsdag, groetjes
Lida

marianne zei

Een goed begin is het halve werk !!!
Prachtig Ageeth !!!Wens je veel plezier met jullie workshop

Yvonne zei

Wat een heerlijk blogje weer Ageeth en een mooi begin voor een nieuwe quilt. Lijkt me een enige workshop! Heel veel plezier gewenst maar dat gaat zeker lukken!

Marijke zei

Ja mooie kleurencombi kan mij voorstellen dat je daar graag aan begint!
groetjes van Marijke

Merian zei

Heel veel plezier bij de curcus van Irene Blanck!!

Unknown zei

Dag Ageeth,
Waren in Goes daar is van 23 april tot 1 november a.s. een expositie 'B(l)oeiende Quilts' in het Historisch Museum De Bevelanden in Goes en in het Fruitteeltmuseum in Kapelle. Er worden ook demonstraties gegeven. Gaat meen ik uit van het Quiltersgilde. Je kunt dacht ik op alle drie de websites kijken. Ik dacht misschien is het wat voor je. Leuk dagje Zeeland en dan ook nog eens quilts kijken. Leuk toch?! Lieve groet, Marja

Else zei

Och wat een gezellig blogje en ik heb hier helemaal overheen gelezen!! Heerlijke uitstapjes gemaakt op vakantie mooie lapjes gescoord. Ben benieuwd hoe het was op de workshop, hou je nu in de gaten lol. Fijn weekend, zwaaizwaai