woensdag 18 februari 2015

Om naar uit te kijken

Ik had haar best al een tijdje in huis, en ze lag lekker rustig in
mijn ruim bevoorrade kast. Eigenlijk moest ze daar ook nog wel
even geduldig blijven wachten, en was het nog niet de bedoeling,
dat ze er uit kwam...
Het patroon van de "Auntie Green's Garden" quilt van Irene Blanck.

Maar... Irene Blanck komt naar Nederland! Deze Australische quilt-
ontwerpster is ter gelegenheid van het verschijnen van haar boek
bij Quiltmania, in april in Nantes. En vervolgens reist zij nog even
door naar Nederland, om hier een workshop te geven, speciaal
voor deze quilt! En dat ook nog eens vlak bij huis, namelijk bij
Aztec-Rose-Crea in Zwijndrecht (klik voor info...).
Dus gewoon de gelegenheid om het patroon uit de kast te halen en
er toch aan te gaan beginnen, want wanneer krijg ik deze kans weer?
Bovendien een welkome afwisseling van het appliceren van de kleine
priegelstukjes van "Phebe", want de bloemetjes en blaadjes van
Auntie Green zijn een stuk groter (en waaien dan van de zomer ook
niet zo snel weg, als ik buiten wil werken).
(het patroon van Auntie Green ligt links en dat van Phebe rechts)
En de besjes zijn ook een flink stuk groter:
(zie je mijn Phebe-besje daar liggen, met dat draadje eraan? Zo niet,
even op de foto klikken...; het scheelt echt best wel!)

Irene Blanck ontwierp deze quilt als haar interpretatie van de antieke "Auntie
Green's Coverlet", waarvan een afbeelding is opgenomen in het bekende boek
van Annette Gero, "The fabric of society" (staat hoog op mijn verlang-
lijstje, maar heb het nooit aangeschaft, omdat het zo prijzig is).

Dus ik heb mijn plaatsje gereserveerd! Deze kleine lieve schat mag dan
2 daagjes met mijn DH mee om op de zaak als secretaresse te fungeren:
(maar of ze daar wat aan hebben? Gezellig is ze in ieder geval wel!).

Zo'n nieuwe quilt is ook weer een prachtige aanleiding om eens door
de eigen "stash" heen te gaan voor geschikte stofjes. Ik heb er in mijn
verzameling best al wat kunnen vinden, en al het een en ander aangevuld,
want mijn stoffencollectie bevat toch grotendeels reproductiestoffen, en
ik wil voor Auntie Green een wat meer romantisch/antiek kleurenpalet
gebruiken. En een nieuwe achtergrondstof was uiteraard ook nodig!
Maar wat ik absoluut van mijzelf klaar moet hebben, voordat Irene Blanck
eind april komt, is de top van de Mysteriequilt. Dus voorlopig zie ik
sterretjes!

Wil je meer lezen en zien over Irene Blanck en haar quilts?
Ze heeft een heel mooie website:  focusonquilts (klik).


28 opmerkingen:

Jane in Cumbria zei

Dat wordt smullen Ageeth. Ik heb er ook vaak over gedacht om dat patroon aan te schaffen. Het lijkt me heel leuk om te maken. Je hebt al mooie stofjes bij elkaar gezocht!

Sonja Snijder zei

Wat een mooi patroon Ageeth, ik ben benieuwd hoe je quilt eruit gaat zien.

Carin zei

Je stofjes ervoor zijn al prachtig ! Ik heb het patroon ook alweer een hele tijd in huis.
het boek van Annette Gero is het geld dubbel en dwars waard, echt waar. Ik kijk er ontzettend vaak in, een echt juweeltje.

Martine zei

Prachtige quilt en eens met andere kleurtjes werken is ook zo leuk. Ben erg benieuwd naar haar boek. Of daar ook van die mooie quilts in staan.

Nardy zei

Wat een prachtig patroon! Natuurlijk moet je er een begin aan gemaakt hebben voordat Irene komt!

quilting Jeannet zei

Wat een prachtige quilt is dit Ageeth, net iets voor jou om te maken, en wat een bof dat je nu die tweedaagse workshop zo lekker dicht bij huis kan volgen. Leuk om naar uit te zien! Dat gaat heel mooi worden, enne.....dat boek van Annette Gero is super, het wordt nog kerst......

Unknown zei

Ageeth je brengt mij in verleiding ik had eigenlijk al besloten er niet aan te beginnen, maar nu twijfel ik weer. Prachtig patroon ik denk nog even na. lieve groet Petra

christine zei

Oh wat een pracht. Daar zou ik ook geen nee tegen zeggen en nu helemaal niet meer heel veel plezier met de workshops

Bed, breakfast en quilts zei

Schitterend Ageeth en natuurlijk zeer verleidelijk....

Heleni zei

Oohhh dit is zó'n beauty. Al een aantal keren bekeken op 't net. Zal ik wel zal ik niet....
Dus jij gaat er lekker mee aan de gang, groot gelijk Ageeth. Leuk ook dat je de workshop gaat doen.
Mooie stofjes heb je al verzameld.
En dat kleine schatje neemt jouw werk vast wel goed over, dat zie je zo, haha.

Ineke zei

Dat is een prachtige quilt, leuk Ageeth dat je Irene Blanck gaat ontmoeten!!! Iets om naar uit te kijken.

Liefs, Ineke

Every Stitch zei

Your Auntie Green is going to be beautiful in those colours! so exciting to go to a class with Irene :)
Love your stars too!

KijkDaarIs zei

OOHHH Ageeth!!!
Wat beeldschoon echt een quilt voor jou..je hebt zoveel geduld en discipline..magnifiek!!!
Heerlijk je kan je hart ophalen...!!;0))
groetjes ....;0)

ineke zei

Ja dat dacht ik ik ook toen ik de quilt zag. Echt iets voor jou. Mooie stofjes heel anders dan je meestal laat zien. Wat leuk dat het ook bij jou in de buurt is. Heerlijk dat je nu al zo kan genieten van wat nog gaat komen. Veel plezier en groetjes. ineke

Phyllis zei

Toevallig zag ik dit patroon van de week bij een patroon, prachtig hoor. En wat mij ook opviel.. wat een goede kwaliteit wordt er geleverd met dit patroon, al die duidelijke tekeningen en op ware grootte, dat moet het werken straks heel aangenaam maken. Ik ga het graag volgen!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk, aan iets nieuws beginnen. Dat willen we allemaal wel.
Maar wat leuk dat Irene Blanck naar Nederland komt….
groetjes
Wietske

sylvia zei

Meid, wat een beauty van een quilt!! Echt eentje voor jou!!!
Dus na het zuur van de sterretjes komt voor jou het zoet van deze mooie quilt! Mooi vooruitzicht voor de zomer....:)
liefs, Syl

Ellie Batjes zei

Door jouw blogbericht ben ik gevallen voor de tweedaagse workshop.Af en toe moet je jezelf iets gunnen toch?.Wat heeft Irene Blanck een mooie patronen! Leuk om haar in het echt te ontmoeten.Bedankt voor deze tip en tot eind april.
Hartelijke groeten,
Ellie Batjes.

Ageeth Dorsman zei

Hoi Ellie, ik zag je mail-adres niet, dus ik hoop, dat je dit nog leest... Wat superleuk, dat je ook mee gaat doen! Het is een echt indrukwekkende quilt en les van Irene lijkt mij ook fantastisch, Het patroon is bij de workshop inbegrepen, en staat niet in het nieuwe boek, dus groot gelijk, dat je jezelf een keertje verwent (dat deed ik dus ook 😉). Dus... tot eind april!!!
Groetjes van Ageeth

Yvonne zei

Ik vind het echt een quilt voor jou! En natuurlijk kan je zo'n kans niet aan je voorbij laten gaan! Wat een leuk vooruitzicht weer.

Annelein zei

Wat weer een prachtig quilt. en wat een lieve stofjes!!!

quiltsathome zei

Het lijkt me best moeilijk om deze quilt te maken, maar ik heb meer van jouw applicatiewerk gezien en heb er alle vertrouwen in dat jij dit goed kunt ! Heel veel plezier met het maken van deze quilt !

Tilly zei

Leuk om je te gaan zien in Zwijndrecht, kijk er naar uit. groetjes Tilly

Patricia zei

Prachtige quilt, echt wat voor jou inderdaad met al die priegels ook al laat je zien dat de Phebe nog kleiner is,het blijft voor mij klein hoor. :-) Ik vind je stofjes ook erg mooi,anders als ik bij je andere quilts ziet, heel leuk.
Ik wens je alvast heel veel plezier !
Groetjes en een fijn weekend!

Marijke zei

Ja een heel verschil wat grootte betreft zeg en wat heb je lieve stofjes uitgezocht
Ben erg benieuwd!
Fijn weekend,
groetjes van Marijke

Marijke zei

Ja een heel verschil wat grootte betreft zeg en wat heb je lieve stofjes uitgezocht
Ben erg benieuwd!
Fijn weekend,
groetjes van Marijke

Sis Voorn zei

Hier ligt het patroon ook.... ben er al mee bezig lapjes ervoor te verzamelen.... maar eerst andere dingen af ;-))

jolanda zei

Wat gaat dat een enorme klus worden! Maar wel een hele leuke klus met al dat appliceer werk. ;-)
Ja dat bezoek van Irene is natuurlijk hét moment om met de quilt te beginnen.