maandag 23 december 2013

Kom maar binnen, het is bijna Kerst

Het afgelopen jaar heb ik mogen ervaren, hoe warm vriendschappen
kunnen zijn met andere blogsters. Dat is toch heel bijzonder, als je
elkaar nog nooit in het echt gezien of gesproken hebt, en dan toch
zoveel warme belangstelling mogen ondervinden van alle lieverds, die
ook net zo veel van quilten houden als ik, hoe ver weg ze soms ook
wonen.
Natuurlijk zou ik willen, dat jullie allemaal een keertje bij mij
zouden kunnen komen quilten, maar dat is toch meestal ondoenlijk.
Dus doe ik het gewoon op deze manier en laat ik jullie even
meegenieten van mijn huis in Kerst-sfeer. Kom maar binnen en
wees welkom!
Je ziet hem dit jaar niet over het hoofd, mijn Kerstboom, een
grote dit keer met versiering in ecru en goud (en alles onbreek-
baar met het oog op hond en kleindochter):

Op het tafeltje erachter mijn al best wel oude primitieve sneeuwman
en zijn echtgenote:
Als je op de bank gaat zitten, zit je lekker warm voor de open haard:
Op de schouw staan mijn 3 sneeuwmannetjes, die al toen mijn
kindjes nog heel klein waren, ook al elk jaar tevoorschijn kwamen:
En deze lieverd is er dit jaar voor het eerst bij:
Je kunt ook naast de haard gaan zitten, in mijn witte stoeltje met
de zachte, warme bontsprei:
En dit mooie kussentje ligt in het stoeltje:
Het is ook al weer wat jaartjes geleden, dat ik deze borduurde.
En ik neem me voor, om voor volgend jaar weer eens wat meer te
borduren in deze primitieve stijl, want eigenlijk vind ik dit soort
decoraties gewoon het allermooist. Ik hou echt van deze sfeer,
zo simpel, beetje verouderd en ze vervelen me nooit, net als deze:
Je kunt ook aan de andere kant van de open haard gaat zitten, in
de grote, comfortabele "love-seat":
Kijk, deze stoel staat naast de mand van Lotus. In deze stoel zijn al
heel veel steekjes gepatched, geborduurd of heel veel sokken gebreid.
Maar nu kun je er van dichtbij genieten van de Kerstquilt:
Je kunt ook even in de keuken plaatsnemen, dan mag je hier zitten
en kijken hoe ik iets lekkers voor je kook (verwacht geen wonderen,
ik ben niet zo'n keukenprinses):
Maar ik kan je dan inmiddels wel een grappig verhaal vertellen
over de quilt op dit stoeltje. Dat is namelijk mijn aller-allereerste
quilt, gemaakt tijdens een Mysterie-dag bij Els Feteris en ik
wist toen nog niet eens, hoe ik moest snijden met een rolmes
(en dat is dus ook wel een enkel keertje misgegaan...), maar
toch is het een heuse quilt geworden!

Mijn andere Kerstdecoraties zijn ook vrij simpel en ingetogen,
zoals elk jaar. Dit past bij mij, en ik vind ook, dat het bij de
sfeer van Kerstmis past, ingetogen en genieten van de kleine
dingen, die juist het meest speciaal zijn. En de kleine dingen
zijn voor mij ook heel tastbare dingen, zoals mijn kleinkinderen
en mijn kleine hond. Maar ook de dierbare, kleine herinneringen
aan lieve familieleden, die er dit jaar niet meer bij zijn, en die
ik al zoveel jaren zo heel erg mis, elke dag, maar het meest met
Kerst.
Ik wil jullie heel Liefdevolle Kerstdagen wensen, met
allen, die jullie dierbaar zijn. Geniet van de vriendschap,
het simpel bij-elkaar-zijn en natuurlijk hopelijk ook van
een steekje of twee...


26 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat gezellig om even bij je langs te komen ook al was het dan virtueel. Hele fijne dagen gewenst en voor het nieuwe jaar hebben we gelukkig al de afspraak dat jij bij mij langs komt, gezellig!

Yvonne zei

Wat gezellig om even bij je langs te komen ook al was het dan virtueel. Hele fijne dagen gewenst en voor het nieuwe jaar hebben we gelukkig al de afspraak dat jij bij mij langs komt, gezellig!

Anoniem zei

Wat leuk, ik heb dezelfde quilt gemaakt tijdens de minsterie van Els! in heenvliet, het kan niet anders dan wij elkaar daar gezien moeten hebben. Met vriendelijke groet angeline van wijlen

ineke zei

Gezellig om zo bij je binnen te stappen. En wat voelt het goed, niet alleen de warmte van alle knusse quilts en taferelen, maar ook de warmte van je woorden.Ik kan me er helemaal in vinden. Ik wens jou en je dierbaren fijne dagen een gelukkig gezond 2014.

Juicybear zei

Gezellig hoor, en hele fijne feestdagen en een super 2014 voor jou en je familie en een knuffel voor Lotus
Groetjes Anneke

Marjolein zei

Wow, wat ziet het er gezellig uit bij je.
Grappig dat jij allemaal onbreekbare dingen in je boom hebt. Hier is die tijd weer voorbij. De kat loopt af en toe wel langs een kerstbal maar slaat hem gelukkig niet uit de boom.

Fijne feestdagen!

Groetjes Marjolein

quilting Jeannet zei

Leuk om binnen te kijken bij je Ageeth, ziet er gezellig uit. Ik wens je ook het allerbeste toe voor het komende jaar en de feestdagen.

Marijke zei

Helemaal verliefd op je parson brown kussentje had nooit geweten dat het zo groot is...
Hele fijne feestdagen,
Liefs van Marijke

Phebe and Jane zei

Wat een heerlijk kersthuis!
Fijne feestdagen wens ik jou, samen met je man, kinderen en kleinkinderen.
Groetjes,
Marian

KijkDaarIs zei

He gezellig ik schuif even aan in de keuken..ga maar lekker door met wat je doet hoor....ik vermaak me wel..:0))
Er is zoveel te zien...
...................
Dat was kort maar erg gezellig...doei tot de volgende keer...enneh..
Hele fijne Kerstdagen voor jullie!!!!

Miny zei

Dat zier er gezellig uit, fijne feestdagen gewenst.

Groet Miny

Ineke zei

Hoi Ageeth, ik heb je nog maar 1x ontmoet, maar als ik je kamer zo zie aan de hand van de foto's, ja, dat past echt bij jou.

Fijne feestdagen, liefs, Ineke

Monica zei

Ageeth, het was reuze gezellig zo even bij jou op visite in jouw prachtige huis in kerstsfeer. Leuk al die kerstborduurtjes en quilts.
Ik wens jou en je gezin ook heel fijne dagen toe

bep zei

Helemaal gezellig Ageeth , een paar fijne kerstdagen in jullie home met iedereen die je lief is,
Bep

Rennie zei

Bedankt voor je lieve wensen. Voor jou en je gezin ook het allerbeste en dat we met elkaar kunnen genieten van de warmte en oprechte liefde voor elkaar. Poot van James Oliver en Ziggy voor Lotus.

Patricia zei

Ik wens jullie fijne kerstdagen en al het goeds voor 2014.
Het ziet er gezellig uit bij jullie,en al die mooi zelfgemaakte spulletjes maakt het speciaal.
Groetjes Patricia

Sis Voorn zei

Ik zat hier lekker een kopje thee te drinken met Chippy naast me terwijl ik bij je binnen was.... Gezellie....
Ik wens jou en je familie veel rust en gezondheid toe voor volgend jaar !
Liefs Sis uit een stormig Limburg

Tilly zei

Je hebt een gezellig kersthuis Ageeth. Wens je heel fijne kerstdagen toe met al je dierbaren.
groetjes Tilly

Else zei

Leuk om ff bij je binnen rond te kijken, je zit er gezellig bij! hele fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2014 dikke knuffel en liefs van mij

Phyllis zei

Heel sfeervol, je kersthuis. Wat enig al die sneeuwmannen, vind sneeuwmannen toch al zo enig! En je boom is mooi, dat onbreekbare van de kerstboom versieringen herken ik , dat heb ik destijds (nadat de boom dus inderdaad een keer omgekukeld was) ook stukje bij beetje aangeschaft toen de kids klein waren en nu met de hond hou ik dat er gewoon in. En ja, dat ontmoeten via je blog, dat is toch leuk he?
Geniet van je Kerstdagen en de beste wensen voor een gezond en creatief 2014.

Conny's-blog zei

Hele gezellige sfeerfoto's komen er voor bij zeg. Leuk dat er altijd weer wat bij komt en sommige dingen echt herinneringen zijn met de kerst. Maar hele fijne kerstdagen hoor............liefs.Conny

Wilma zei

Hoi Ageeth, Wat gezellig bij jou.
En wat heb je mooie decoraties gemaakt.
Hele fijne Kerst en een gezellig, gezond en creatief nieuwjaar!
Als het goed is mag ik je op 1 februari ontmoeten.

jolanda zei

Wat leuk om even bij je binnen te mogen kijken Ageeth. Je hebt het heel gezellig en smaakvol ingericht hoor en die kerstquilt.... ooooh die blijf ik prachtig vinden. Ik heb een aantal blokken in het echt mogen bewonderen toen je bij Aztec rose stond en ik daar toevallig ook was... misschien weet je dat nog wel.
Hele fijne dagen gewenst voor jou en je dierbaren en een geweldig en gezond 2014!

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Gert zei

Geniet van de feestdagen en voor straks alvast een goede jaarwisseling gewenst!

Debby zei

Wat ziet je huis er weer gezellig uit! Enne, een beetje laat, maar ik hoop dat de kerstdagen gezellig waren!

Groetjes Debby