maandag 2 januari 2012

Nieuwe, verrukkelijke uitdaging

Zo met 2012 net fris gestart (letterlijk, want ik ga me
vandaag bezighouden met het schoonmaken van mijn huis,
dat is hard nodig na alle verjaars- en oud- en nieuw-
visites), heb ik toch een heerlijke uitdaging klaar
liggen. Ze zit al een hele tijd in mijn hoofd, sinds
ik haar "live" zag in Vijfhuizen vorig jaar...
Maar er moesten nog projecten af, andere dingen hadden
even voorrang. Nu liggen er "alleen nog" 2 quilts om
door te quilten en lopen alleen de Dear Jane en de
Camelot quilt door als werk-in-uitvoering. Ook de cursus
handquilten zal in februari al weer afgelopen zijn.
Dus.... het mag!!! Ik ga beginnen aan PHEBE !!!


Samen met Jeannet (quiltingjeannet.blogspot.com) en
haar vriendin en Debbie (quiltstyle.blogspot.com)
gaan we beginnen aan dit mega-project! Ik heb er zo'n
zin in! Heerlijk, al die ingewikkelde applicaties,
alleen.... al die Ohio-stars. Maar ik heb begrepen,
dat als ik die niet meer zie zitten, Jeannet ze voor
me zal maken, in ruil voor het applicatie-werk (LOL).
Nu alleen nog stof zien te vinden, die geschikt is
als achtergrond voor deze beauty van een quilt. Ik
wil namelijk gaan proberen het origineel in kleur zo
dicht mogelijk te benaderen. Dat is geen straf, want
dat houdt in, dat ik op zoek mag naar stofjes, en is dat
niet een van de heerlijkste dingen van quilten?

17 opmerkingen:

Marijke zei

Wat leuk dat je aan de Phebe gaat beginnen hier ligt het patroon ook...
groetjes Marijke

Ineke Original zei

Wat gaaf! Jij durft! Gelukkig nieuw jaar!

Annemarie zei

Dat is een goed begin van het nieuwe jaar! Knap dat je aan durft om aan de Phebe te beginnen maar wel heel leuk! Groetjes, Annemarie

Patricia zei

Dat is zeker een mega project, maar wel een hele mooie. En naturlijk leuk dat je het met de anderen doet. Dan kan je elkaar nog wat steun geven :)
Succes met je speurtocht naar die mooie stofjes.
groetjes patricia

quilting Jeannet zei

Ohh, Ageeth, wat ben je weer een boffert dat jij wel die stofjes mag uitzoeken en kopen en niet mee doet ana dat vermalijde project van mij! wat ben ik begonnen!? nou ja, in het ergste geval ga ik mee met jou, zoek ook stofjes, jij koopt ze voor me en ik krijg ze weer van jou, snap je het nog? gelukkig ben ik net een maand geleden nog bij PP en Bep geweest, dat scheelt!

yvonne zei

het is een pracht quilt

groetjes yvonne

Lida zei

Succes met je Phebe, ik ben er mee gestopt, halfverwege de applicatie omdat mijn hand niet wilde, maar eens!!
Groetjes
Lida

Berna zei

Ageeth, de beste wensen voor 2012 en heel veel succes met dit mooie project. Ik waag me er niet aan.

@nke zei

Wat heb jij een heerlijk quiltjaar voor de boeg! Gelukkig 2012.

Guusje, zei

O wat geweldig dat je hier ook mee gaat beginnen het is een prachtquilt om aan te werken en wordt zo mooi. Ben er zelf ook steeds heel druk mee bezig. Veel plezier bij het maken van deze.

Judith zei

Succes met dit ambitieuze project!! Het is een prachtige quilt, maar oh wat een werk!!

Tilly zei

Wat een mooie quilt Ageeth, blijf je vordering volgen leuk. groetjes

Gert zei

Wat een geweldig project, maar ook: wat een werk! Al die sterren... Ik wens je natuurlijk heel veel succes en plezier, en ik volg graag jullie vorderingen.

jolanda zei

Allereerst nog de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar dat jij voortvarend bent begonnen zie ik al... wat een plannen!! Het is een prachtige quilt en erg gezellig om die tegelijk met anderen te maken hé?
Alsnog van harte met je verjaardag ook... wat ben je heerlijk verwend!!!
groetjes, Jolanda

sylvia zei

wat een uitdaging, veel succes!!

Miranda zei

Wat heb ik veel gemist zo met de feestdagen, nog de beste wensen... en wat moeten jullie een naar begin hebben gehad met het verlies van die lievert van een doggie. Nog gecondoleerd met het verlies...een goede afleidingen zijn het quilten voor dde lessen, waar je heerlijk tot rust kan komen of in gedachten terug de tijd in kunt gaan. EN die Phebe is zo leuk...vooral het appliceren. Ik twijfel nog steeds of ik zal stoppen(want nu is ze een lekker schilderijformaatje) of verder zal gaan. Ach de tijd zal het leren!

Nardy zei

Prachtig project Ageeth! Ik ben haar ook aan het maken. Het wordt erg mooi. Genieten om hier stofjes voor uit te zoeken. Groetjes Nardy