zondag 17 juli 2011

De Kerstman komt soms ook in juli....

Terwijl die ooievaar nog steeds niet is geland, hebben we de tijd best wel
prettig doorgebracht met het maken van blok 6 van de BOM "'t Was the
Night before Christmas", zodat er nu ook eens in juli een Kerstman kan
aankomen.
Het was weer een erg leuk blok om te maken, met een pittige uitdaging
in het appliceren van de 7 sterretjes bij de Kerstman. De baard van Santa
bestaat overigens uit allemaal Franse knoopjes en de rand en pompon
van zijn muts heb ik gemaakt van een zacht, ecru wolletje.



En het staartje van het muisje is het dunste sliertje, dat ik tot nu toe kan appliceren,
het meet namelijk nog net geen 2 mm!


Ik kreeg ook nog de vraag, hoe het nu met Don gaat. Nou, best wel voorspoedig
eigenlijk! We hebben na verschillende pogingen, die meneer niet bevielen, nu de
dieetvoeding gevonden, die hij wel lekker vindt. Verder is hij levendiger dan hij
ooit geweest is. Het rare is alleen, dat hij bij voorkeur in mijn werkkamer ligt.
Uit de tijd, dat ik nog lange dagen daar doorbracht met beren/beesten maken,
staat daar nog een hondenmand. Dat is nu opnieuw zijn favoriete plekje geworden,
en voor de afwisseling met zijn rug tegen de onderkant van mijn quiltstandaard.


Prettig weekend allemaal en mocht die ooievaar eindelijk eens besluiten om een
bezoekje te brengen aan mijn dochter, dan laat ik dat natuurlijk weten!

10 opmerkingen:

Phebe and Jane zei

Wat een leuk blok heb je gemaakt. En natuurlijk succes met de ooievaar. Hopelijk komt hij/zij snel.
Groeten,
Marian

jolanda zei

hoi Ageeth,
Toevallig zag ik net bij iemand jouw blog vermeld staan tussen een rijtje andere blogs en ik dacht: 'gelijk even een kijkje nemen'. Ik vind deze quilt namelijk echt prachtig!!
Volgens mij heb ik jouw blokken zelfs in het echt gezien vorige week in de winkel van Aztec Rose... zou dat kunnen? Ingrid zei toen dat ik waarschijnlijk deze quilt ook prachtig zou vinden, misschien staat je daar nog iets van bij?
Nu ga ik je blog in de gaten houden hoor!! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
groetjes, Jolanda

quilting Jeannet zei

Prachtig blok weer Ageeth, ik denk zeker dat die sterretje een klus zijn, zou wel eens willen weten hoe jij dat doet, in de BOM van Veronique zitten er ook heel veel, wel veel groter, hoe kleiner hoe moeilijker. Het blijft een prachtig patroon!

groetjes, Jeannet

Marijke zei

Ooo wat een prachtig dun staartje!
En lieve kleine sterretjes*****
groetjes Marijke

Unknown zei

Hey Ageeth, leuk je zo te ontmoeten! Wat een mooie dingetjes maak je zeg! Toppie. Nou ik ben ook erg benieuwd. Verslag volgt als ik geweest ben! SPANNEND!

Heidi zei

Weer zo'n mooi lief blokje Ageeth! En ik ben zo blij te horen dat Donnie zich veel beter voelt, dan moet zo'n opluchting zijn! Ik hoop met de volgende verslag dat jij eindelijk eens Oma wordt! Spannend!

liefs,
heidi

Patricia zei

Dit blok is ook weer zo leuk, wel een priegelstaartje!
Gelukkig gaat het goed met Donnie.
Ben benieuwd of de ooievaar inmiddels geland is bij je dochter,hier in de omgeving heb ik er al een paar gezien dus wie weet..
groetjes patricia

els bitter zei

Hoi Ageeth,
Wat een leuk blok weer. Geweldig zo als jij kan appliceren. En wat die ooievaar betreft, is het al volle maan geweest. Daar schijnen babietjes op af te komen isz mij verteld.
Groetjes en veel geduld. Het is daarna echt de moeite waard
Els.

Gert zei

Wat een heerlijke blokjes heb je weer gemaakt. En wat klein, dat staartje. Netjes hoor. Ook een grappig idee, die baard van Franse knoopjes. Ik ben benieuwd wanneer de ooievaar komt. Misschien heeft hij/zij wat last van het slechte weer?

Miranda zei

Mooi kerstblok hoor! En super knap dat staartje....