dinsdag 10 mei 2011

Veldhoven

Afgelopen weekend was fantastisch, en dan heb ik het niet alleen
over het weer, maar vooral over wat ik gedaan heb. Op zaterdagochtend
vroeg zijn DH en ik vertrokken naar Veldhoven, vervolgens heerlijk
gegeten (asperges uiteraard), overnacht in een luxe hotel en na een
verwen-ontbijt weer richting huis, waar de kinders mij nog heerlijk
hebben verwend voor moederdag. Wat wil een mens nog meer?

Maar nu: Veldhoven! Het was de tweede keer, dat ik deze beurs
bezocht en de eerste keer, dat ik het meemaakte op deze locatie in
de Koningshof. Wat een mooi, ruim gebouw en perfect voor deze
manifestatie. Gelukkig was het niet zo heel erg druk (kwam dat
misschien door de hoge toegangsprijs....?) en we konden alles
prima bekijken. Uiteraard langs alle winkeltjes geweest. Vooral
die van de nieuwe Quilthoeve was helemaal mijn smaak (helaas
heb ik hiervan geen foto's gemaakt, maar binnenkort ga ik eens
in hun nieuwe winkel kijken) en lijkt mij een belofte voor de
toekomst en het ligt ook nog eens niet zo heel erg ver rijden van
waar ik woon. Ook nog even bij Janine van 't Quiltgebeuren langs
geweest, die nu de alleenvertegenwoordiging heeft voor de verkoop
van de prachtige Ierse tweedstoffen. Ook al zo verleidelijk!




En dan de tentoongestelde quilts! Ik ben een kritische tante en
vond het eigenlijk over het algemeen een beetje tegenvallen. Maar
er waren er een flink aantal bij, die ik wel degelijk prachtig vond,
wat denk je hiervan:


en deze:


Wie er nu nog beweert, dat machinaal quilten geen kunst is.....
Maar het hoogtepunt was voor mij persoonlijk de expositie van de
Baltimore Album quilts! De aandacht voor detail, het vakmanschap van
de applique, gewoon prachtig! Je kunt zo goed zien, dat deze quilts met
liefde, aandacht en heel veel geduld gemaakt zijn.  Geniet maar even mee:






En dit is nog een hele eigentijdse, ook een soort Baltimore eigenlijk, naar een
patroon van Kim McLean:


Hier nog even een foto van Janine in haar stand (helemaal rechts zijn de
tweed-pakketjes te zien):


En dan tot slot, deze aandoenlijke, heerlijke primitieve lieverds waren er ook.
Ik vond ze in ieder geval enig!



En wat doe je dan, als je DS zegt, dat je voor moederdag op de beurs iets
leuks van hem mag uitzoeken? Dan ga je natuurlijk voor het boek over de
baltimore album quilts, waarin ook technieken staan als 3-d applique en
toepassen van stofverf. Zo spannend om daarmee zelf aan de slag te gaan!

6 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Oh Ageeth, wat een heerlijk daagje was dat voor de kritische tante! mag je best zijn hoor, ik ben ook zo benieuwd naar die Quilthoeve, wanneer ga je? en jij moet subiet ophouden met die DJ, kussentje maken voor die leuke hond van je en meteen, NU aan een Baltimore beginnen! hahahaha, ik speek je nog weer wel.

Hartelijke groetjes, jeannet

Marijke zei

Wat leuk dat je ook het baltimore boek hebt gekocht. Prachtig hè!
Ben benieuwd welke je gaat proberen!
En de quilthoeve... lijkt mij een geweldige winkel en bovendien in de buurt! hihi! Vrijdag gaan we er heen!
groetjes Marijke

Shirley zei

Ja het was echt kwijlen bij de Baltimores, de lapjes en de ruimte.

Annelies zei

Een heel mooi boek voor Baltimore. Heel duidelijk !

Patricia zei

Wat een mooi moederdagkado heb je uitgekozen,die quilts waren inderdaad prachtig.
groetjes patricia

Jane in Cumbria zei

Wat zul je genoten hebben van die prachtige Baltimore quilts. En dat boek is om te smullen, heb het zelf ook.
groetjes
Jane